fredag 3. januar 2014

Oppsumering av 2013

2013 kan alt i alt oppsumeres som et bra år.
Det har blitt mange stunder og opplevelser sammen med familie og gode venner.
Flere turer til Spania sammen med Tommy. Faktisk fire turer.

I løpet av året har det blitt produsert endel ting av garn også. Flest strikket ting, men også et par ting som er heklet. Jeg har også prøvd meg litt med symaskinen, og det var ganske gøy. Et mål jeg hadde for 2013 var jo å bruke symaskinen mer og lære meg å bruke den. Kan ikke si at målet er nådd, men jeg har lært litt nytt med den.

Småting


Heklet skøyter: Disse ble gave til datteren til en venninne
Små nisseluer: Strikket for å bruke i samling i barnehagen
Bolla Pinnsvin: Står til pynt i hylla vår
Mammagave: Gave til mamma på sist morsdag
Larven Junior og Sommerfuglen Fia: De sitter i den ene orkideén vår.

Småting og interiør



Marius kremmerhus: Vertinnegaver til to venninner
Marius julestrømpe: Til oss selv, og den var det plass til mye snop i.
Flettet blomsterpotte: Til oss selv
Tovet kurv: Gave til en venninne
Lapper til teppe: Sendt inn til Ull og omtanke prosjektet
Pynteteppe: Katten Akilles har okkupert det.
Julekule: Eneste julepynten som ble laget til juletreet i 2013

Kluter


Kluter på en snor: Noen er blitt gaver og noen har havnet til egen bruk.
Stjerneklut: Ligger i gavekurven

Strikket lykter



Tøy til Ronja og dukka hennes


Rosa vest: Gave til Ronja
Pippigenser: Gave til Ronja
Stripete topp: Gave til Ronja
Pippi dukkekjole og tøfler: Julegave til Ronja

Prematur


Prematur luer, sokker og teppe: Alt er sendt til Prosjekt Malawi

Jakker, gensere og vest


Stripete høstjakke: Til meg selv
Stjernegenser: Til meg selv
Herrejakke med striper: Til Tommy i julegave
Sommergenser: Til meg selv
Vest: Til meg selv

Til hender og føtter


Tøfler: Farsdagsgave til pappa
Selbuvotter: Julegave til pappa
Rosa sokker: Til meg selv
Blå votter: Gave til Ronja

Skjerf og sjal


Hvitt sjal: Julegave til mamman til Tommy
Sjal med hullmønster: Julegave til mamma
Skjerf med skyggestrikk: Julegave til pappan til Tommy

Barneluer


Lue og hals: Gave til Ronja
Grå lue: Gave til Ronja
Vevestrikk lue: Gave til Ronja
Lilla lue med hjerte: Julegave til Ronja

Luer


Brun lue med treknapper: Julegave til storesøster
Lilla, hvit og grå lue: Lilla til meg selv, grå og hvit ble gaver
Grå lue med dusk: Gave til Tommy
Heklet restelue: Til meg selv
Mariuslue: Julegave
Mørk Mariuslue: Julegave til lillebror

Kort oppsumert så har det blitt litt strikking i 2013 da. Har blitt endel gaver, og niesa mi Ronja har visst fått endel strikkede gaver i løpet av året. Men det har jo blitt litt til meg selv, Tommy og leiligheten også. Nesten alle har også fått noe hjemmestrikket i julegave også. Det håper jeg har vært like koselig for dem som har fått gavene, som det var for meg å gi dem bort. Det blir nok ikke flere hjemmestrikkede julegaver i 2014 enn det var i 2013, men jeg kommer til å planlegge dem tidligere og strikke dem litt mer spredt i løpet av året. Jeg ønsker nemmlig at desember i år kun skal være kos og ikke noe stress med å få ferdig gaver.

I 2014 har jeg også lyst til å lage en oversikt for meg selv over hvor mye garn jeg bruker og hvor mye jeg kjøper. Jeg tror ikke jeg har kjøpt mer i 2013 enn det jeg har brukt, eller kjøpt masse garn som jeg ikke har hatt noen plan for, men litt gøy å ha oversikt bare for morro.

Jeg har startet 2014 med å operere høyrehånda, så det er nå en liten strikkepause for meg. Slik det i dag kjennes ut, så blir den over noen dager/uke(er). Men jeg har jo litt ting jeg ikke har laget innlegg om som jeg kan vise dere da. 

Bloggen min har jeg nå hatt i litt mer enn et år, og dere har vært innom og lest og sett på den 29 000 ganger. Det synes jeg er utrolig koselig at dere gjør. Og veldig koselig er det også med alle kommentarene jeg får fra dere.


Godt nytt år til dere alle sammen :)

11 kommentarer:

  1. Så mye flott du har strikket! Det er morsomt å lage slike oversikter. Jeg har også gjort det, skal prøve å gjøre det til en fast vane :) God bedring med hånda di, får håpe du snart kan svinge strikkepinnene igjen! I mens får du titte rundt og få masse inspirasjon!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) ja, det håper jeg også. Her blir det mye blogglesing og inspirasjonsinnhenting den neste tiden :) og det er jo veldig gøy da :)

      Slett
  2. Her var det mye fint å se tilbake på:) Det er morsomt å se slike oppsummeringer. God bedring med hånda!

    SvarSlett
  3. For en flott oversikt - så mye fint du har laga!!! Håper hånda di blir bra fort så du kan lage mer fint. Godt nytt år!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Ja, det håper jeg også. Den blir bedre for hver dag.
      Godt nytt år!

      Slett
  4. Så mye fint du har laget i løpet av 2013!
    Har du ikke blogget mer enn litt over ett år altså? Jeg trodde du hadde holdt på mye lenger enn dét, så god du er til å vise -og skrive om ting her inne! :)

    Gleder mer til ett nytt år med bloggingen din, og god bedring til hånda di :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Guro:) Det var veldig hyggelig å høre.
      Nei, har bare hatt bloggen siden september 2012

      Slett
  5. Så utrolig mye fint du har laget! God bedring med hånda di, håper den fort blir håndarbeidsklar:) Jeg lagde oversikt over garnlageret mitt i dag for å holde oversikt over garn inn og ut, tror det blir moro i 2014.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:)
      Håper den blir bra fort. Kjennes egentlig slik ut på den nå.
      Gøy med sånne oversikter. Har ryddet i garnkurven min nå, og har laget en plan for hva jeg kan strikke når hånda blir klar for det.

      Slett
  6. Wow! Du har virkelig produsert mye i 2013. Jeg er veldig imponert :-) Og ikke minst inspirert. God bedring med hånda di - er det Carpal tunnel syndrom på deg også? Jeg opererte venstrehånda mi i oktober. Har forstått at det er en ganske vanlig "strikkeskade"..

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det ble visst produsert endel i 2013:) tusen takk. Flott at du fant inspirasjon i det jeg har gjort. Og takk for god bedringsord også. Det har kommet seg ganske bra nå, og er i gang med å strikke litt igjen. Nei, det var ikke noen diagnose på det jeg hadde. Var en slags benutvekst på hånda. Håper din har blitt bra :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...