tirsdag 7. januar 2014

Lys i mørket

Sakte men sikkert går det nå mot lysere tider, men litt lys på bordet gjør det litt mer koselig. 
Før jul strikket jeg to små lykter som jeg ga bort i julegaver. En til farmor og farfar og en til en venninne. Det går veldig fort å strikke dem og de blir veldig koselig. Med pynt av forskjellig slag kan du gi lykta det utrykket du ønsker. Her er to ganske like lykter, men likevel forskjellige. 


Lykt med treknapp
Oppskrift: Gavemakeriet
Garn: Sandnesgarn, Sisu
Pinnestr:3,5
Garnmengde: En liten rest
Pynt: Treknapp fra Malawi


Lyslykt med tinnknapper
Oppskrift og garn er samme som den over, men litt så endringer da jeg ikke husket hvordan jeg gjorde det på starten og med fellingene på den første lykta. (Og hadde da ikke oppskriften for hånden).



Veldig enkle lykter å strikke, så jeg kommer til å strikke flere slike lykter. Det blir nok litt utprøving på andre varianter også. 

Ha en fortsatt fin uke :)

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...