lørdag 18. januar 2014

Daisy sett

Da jeg ryddet i garnkurven min, fant jeg noen hele nøster med Andes garn fra Drops. Kurven er ikke så stor, men det er jo greit å strikke opp noe av det garnet som ligger der også. Har aldri strikket daisymønster før, så tenkte at jeg kunne jo prøve meg på det med dette garnet. Og det var ikke så vanskelig. Oppskriften på halsen fant jeg i boka: Flere favoritter fra Pickles. Lua hadde jeg ingen oppskrift på. 


Synes fargene passet bra sammen.


Daisy er et fint mønster og ligner egentlig litt på stjerner. Syns kanskje ikke mønsteret kom veldig godt frem med dette mønsteret, men det ble en tykk og myk hals.


Valgte å strikke en lang lue, som kan henge litt bak. Lagde en dusk i toppen. Etter vrangborden er det en omgang med lilla daisy og en omgang med mørk grå daisy, før resten av lua strikkes i glattstrikk.



Sette blir nok liggende i gavekurven en strund om ikke noen kommer med et ønskerop.

Lue
Garntype: Drops, Andes
Oppskrift: Egen
Pinnestr: 8
Vekt: 75g
Str: 3 år

Hals
Garntype: Drops, Andes
Oppskrift: Pickles, Lekeplassett - med sukker på
Pinnestr: 8
Vekt: 125g
Str: 3 år

Ønsker deg en super lørdag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...