torsdag 16. januar 2014

Mohair sjal

Dette sjalet ble julegave til mamma. Jeg har strikket to slike sjal i hvitt for to år siden. De ble julegaver til farmor og mormor. Jeg synes Sandnes sitt Mohair garn er godt å strikke med, men likte best å strikke det med bambuspinner. Det er veldig lett og mykt, og det kjennes nesten ut som at du sitter og strikker med luft. Det var litt vanskelig å få frem rktig farge på bildene, men sjalet er egentlig lyse brunt.



Må følge ekstra med når man strikker sånt hullmønster med så tynn tråd og tykke pinne. Det er ikke alltid så lett å se at man har glemt et kast eller hoppet over noe. Men her er det jo det samme som gjentar seg hele veien oppover, så etter en strund sitter mønsteret litt i fingrene. 




Sjalinfo
Oppskrift: I hefte Sandnes tilbehør, tema 22 barn-voksen
Garntype: Sandnesgarn, Silk mohair, lys brun
Pinnestr: 5,5
Vekt: 60g

God strikketorsdag :)

6 kommentarer:

  1. Ååå så fint! Det ser iallefall mykt og luftig ut på bildene!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Det er veldig mykt og luftig. Det blåste faktisk nesten bort da jeg skulle ta bildene.

      Slett
  2. Wow! Dette må ha tatt litt tid å lage vil jeg tro!
    Kjempefint var det. Kan tro at mammaen din ble glad for dét :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Brukte ikke så lang tid egentlig, men mye jobb var det. Ja, det tror jeg nok hun ble :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...