lørdag 29. desember 2012

Molly-votter

Julegave til mamma

Mamma har en liten Mops som heter Molly. Jeg har siden i sommer hatt planer om å lage votter til mamma i julegave med ansiktet til Molly brodert på. Jeg var ikke helt sikker på hvordan jeg skulle gjøre det, men jeg hadde en tanke og et bilde i hodet av hvordan de skulle bli. 

Det ble litt krise da jeg lille julaften ikke fikk det til slik jeg hadde sett det for meg. Men med litt støtte fra sidelinja i sofan og tips om hva jeg kunne gjøre for å få det til. Tanken var å bruke svart blank tråd på øyne og markeringene i ansiktet. Det ble ikke pent, så det ble da en mørk grå tråd i steden. Måtte da til slutt si meg fornøyd med resultatet. Ettersom vottene er strikket med enkel tråd, så er dem ikke så tykke. Derfor er dem foret med et ullfor så dem ikke skulle bli kalde.

  
Slik ble resultatet

 
 
 Molly var ikke så interessert i vottene med bilde av henne på.
 
Molly synes det er litt kjedelig å måtte være modell. Men hun ble veldig glad da hun fikk en godbit for å måtte ligge stille.


Fortsatt god lørdag

Terese :)

3 kommentarer:

  1. Har du oppskrift på disse? Har lyst å lage slike til min bror som har to mopser 😊 kjempe koselige votter!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...