onsdag 11. mars 2015

Tittei-lue og sokker

Nå begynner det å bli veldig vår ut. Noe jeg er veldig glad for, for nå passer snart ingen av jakkene mine. Magen bare vokser og vokser, så alt av klær blir jo alt for lite. 

Men selv om et er blitt veldig vår, så må jeg vise dere en lue jeg har strikket. Den var egentlig ferdig for en liten stund siden da. Det er en Tittei- lue av Elin med bloggen Tusenmasker. Lua sammen med et par sokker i samme farger ble 1års bursdagsgave til sønnen til en venninne.  


Likte godt denne lua da jeg så den i boka. Den ser både morsom og søt ut. Også så den veldig myk og god ut. Elin har laget den med tre forskjellig topper. Du finner alle på bloggen hennes eller i boka Strikkesidas favoritter. Jeg fulgte oppskriften helt, bortsett fra at jeg byttet garn.  

Lua ble myk og god, og den kommer nok til å varme godt på et lite hode. Bursdagsbarnet ble veldig fin med lua også. 


Tittei-lue
Oppskrift: Fra Strikkesidas fvaoritte av Elin Lovisa Backman
Garntype: Sandnesgarn, mini alpakka (dobbel tråd)
Pinnestr: 4,5
Str: 1-2 år
Vekt: 90g


Sokker
Oppskrift: Sokkar med vrangbord fra boka strikk meir fra Nøstebarn (Foten er strikket med riller på rista i steden for rundt hele foten).
Garntype: Sandnesgarn, minialpakka
Pinnestr: 3
Str: 1-3år
Vekt: 20 g


Ha en fortsatt fin uke i det fine vårværet :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...