lørdag 30. mars 2013

God påske

Første delen av påskeferien min er nå over. I går kom vi hjem fra en flott uke i Spania. Der har våren satt inn for fullt og sommeren venter like rundt hjørnet. Det var mellom 20 og 26 grader på dagen, så det var ikke så dumt det. Det er fortsatt litt kald vind på denne tiden, men det ble bedre for hver dag. Været var både skyer og sol, så det var helt supert. Mamma og pappa har et hus i La Nucia litt utenfor Benidorm. Vi er så heldige at vi får bruke dette når vi vil.

Dagene ble fylt med å bli bedre kjent i området, slappe av, strikke og spise god mat. Mamma og pappa var der også, så de fikk vist oss noen steder vi ikke hadde vært før. Det ble også tid til å spise lunsj med noen venner som har flyttet nedover. Siden det var påske, så måtte vi jo ha med påskeegg med norskt godteri til barna deres. Noe som ble satt stor pris på.

Tommy var ute på sykkeltur hver dag, mens jeg holdt meg til en dag. Det er utrolig fint å sykle der nede. Vi syklet gjennom appelsinplantasjer og appelsintrærne står nå i blomst, så det luktet helt fantastisk. Det er mye bakker rundt der, så jeg skjønner at proffene er der og trener bakketrening. Jeg holdt meg til de litt snillere bakkene, men syntes de var tunge nok de også.

Her er utsikten fra terassen foran huset. Her spiste vi frokost hver morgen

Blomstene på appelsintre. De lukter nesten som syrin.

På sitrontreet var det både sitroner og blomster.

ALTEA

Utsikten fra toppen av Altea. Ser her utover Altea og Albir.

I Altea er det trange koselige gater med små butikker og restauranter. Var her og spiste lunsj en dag sammen med de vi kjenner som bor i Spania. Da spiste vi tapas på El Castell, en restaurant vi er på hver gang vi er i Spania. En annen kveld spiste vi middag sammen med mamma og pappa på en restaurant vi ikke har vært på før. Den var veldig bra. Maten var kjempe god og betjeningen var veldig flinke og hyggelige.

CALPE

Calpe er en liten fiskeby litt lenger nord. Her er det fine strandpromenader som gir en fin utsikt med sjøen på den ene siden og et høyt fjell på den andre siden. En flott ettermiddagstur.

Middagen vår.

Utsikten fra Calpe og over til Benidorm

GUADALEST

Mamma og jeg var på jentetur opp i fjellet. Vi skulle en tur i en dyrepark der de tar til seg dyr som har vært i fangenskap og som ikke lenger kan settes ut i det fri. Vi fant parken, men den var stengt. Det er nok ikke så mange som besøker denne lille parken, så de har kanskje ikke åpent hver dag.

Denne lille karen stod utenfor dyreparken. Han var veldig selskapssyk og ropte på oss da han hørte at det kom noen.

Det ble også litt tid til strikking mens vi var i Spania. Ble syv luer og tre par sokker til som snart skal sendes til Malawi. Da jeg fant ut at jeg hadde rødt, svart og grønt garn, måtte jeg jo strikke en ekte Malawi lue. Det er jo fargene i flagget til Malawi. Restegarnet mitt begynner nå å minke ganske mye, men det er ikke lett å få det tomt.

Ønsker alle en fortsatt fin påske

Terese

1. Så deilig med tilgang til hus i Spania! Jeg har vært i altea, benidorm og alfas del pi tidligere:-)
    Og så mye du har rukket å strikke på turen! Reser!

1. Ja, helt supert at vi får reise ned når vi vil:) Liker meg godt der. Vi har kort kjøretur til stedene du ar vært, men er sjeldent i Benidorm.
      Fikk strikket litt på turen ja, men de er jo så små så det går fort.

2. Ååå, det høres ut som dere har hatt en herrrlig ferie der nede! Og så så flinke dere er som trener da. Flinkinger :)

1. Ja, vi hadde det helt topp. Ville ikke hjem. Tommy var veldig flink og trente. Han syklet hver dag, men jeg var bare med på den korteste og minst bratte turen hans på 1,6 mil. Men det var gøy :)

3. For en produksjon!! Så flink du er.. :)
    Jeg misunner deg turen til Spania, altså! Jeg har vokst opp der, bodde der i ca 10 år. :)
    I 2010 var jeg på helsetur med datteren min i Alfaz del Pi, jeg kjenner at jeg savner landet, maten og menneskene..
    Så heldig du er som kan reise ned når du har lyst!!
    Og masse flotte bilder!
    Ha en super kveld videre!
    Klem, Kristin

4. Joda, det ble strikket endel luer og sokker, men de er jo så små. Så heldig du er som hår bodd der. Huset er bare fem minutter kjøretur fra Alfaz del pi, så kjører ofte gjennom der. Enig med deg at det er et land med mat og mennesker som er til å savne. Gjorde det før jeg satte meg på flyet hjem jeg. Koselig at du likte bildene mine. Tusen takk:)
    Ha en fin 2. Påskedag
    Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...