onsdag 6. mars 2013

Fra gammelt til nytt

Gjennbruk er noe man kan lese og se over alt om dagen. Mamma hadde flere ullgensere som hun strikket for mange år siden. Ingen av disse var lenger i bruk, så hun puttet en av dem inn i vaskemaskinen. ut kom det en mye mindre og tovet genser. Hun klipte av armene, puttet en pute i den og sydde igjen alle hull. Vips hadde hun en pute. Jeg var så heldig at jeg fikk armene. Hurra! Hva skal man med noen armer da? Jeg har sett at flere lager ullsåler av lignende, så jeg tenkte jeg skulle prøve meg på det da. 


Det gikk ganske fint det. Ble faktisk tre par med såler av to armer. På det ene paret sydde jeg en sikk-sakk kant på. Det var litt kjedelig, så det ble bare på det ene paret. 

3 kommentarer:

  1. Så smart å enkelt det hørtes ut :-)
    Bra gjenbruk også.
    Er det flere gamle gensere på tur til å bli noe nytt?
    (kanskje noen gamle mariusgensere).

    SvarSlett
  2. Sålene var veldig enkle å lage. Tror nok ikke puta var så vanskelig å lage den heller, siden mamma har laget flere. Er nok bare noen armer til som er på vei til å bl flere såler.

    SvarSlett
  3. okay.
    Så det er gått med noen mariusgensere også da?

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...