fredag 8. mars 2013

Fem luer og et par sokker til er klare for å varme små hoder i Malawi. I et tidligere innlegg skrev jeg om at jeg strikker små luer og sokker til nyfødte i Malawi. Jeg har fortsatt mer garn jeg kan strikke av, så blir nok noe mer før jeg sender det fra meg. Det er kaldest i Malawi mellom juni og august, så jeg rekker å strikke noen til.    


Disse tre luene og sokkene har mamma strikket

Prosjekt restegarn

# 22 Luer


Den stripete:
64 m 
2r, 2vr til ønsket lengde (ca 11 cm)
fell av

Den grå:
64 m
1r, 1vr i 2 cm
Glattstrikk til lua måler ca 11cm
Strikk 6 m 2r sammen. Gjenta ut omgang.
Strikk 5 omganger glattstrikk.
Gjenta disse 6 omganger, men med en maske mindre mellom fellingene for hver gang. 
Når det gjenstår 8 masker, strikk en omgang r og trekk en tråd igjennom maskene.

Ønsker deg en god helg
Terese


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...