lørdag 3. mai 2014

Mormortøfler

Jeg har lenge hatt noen nøster med Mor Aase raggegarn liggende i kurven. Alt garnet som ligger rundt disse nøstene blir stadig brukt opp, men disse nøstene vil liksom ikke bli brukt. Jeg tok med meg noen nøster til Spania med tanker om å strikke noen mormortøfler. Da jeg hadde strikket opp noe av det andre garnet jeg hadde med meg, så tok jeg fatt på dette raggegarnet. Tøfflene er veldig greie å strikke, og det går egentlig ganske fort å strikke dem også. Raggegarnet var litt stivt, så det tok litt ekstra tid å strikke med det garnet. Tøfflene ble gode og tykke. De er nok også ganske slitesterke virker det som. Tommy syntes de virket veldig gode å ha på, så han har lagt inn en bestilling på et par. 


 Mønsteret på tøflene er vevmønster. Det kommer ikke så veldig godt frem da det er grått i det røde garnet og det andre garnet er helt grått, men jeg syntes ikke det gjorde noe.


En merkelig blomst som mamma og pappa kjøpte til hagen i Spania i fjor. Den ligner litt på en flaskekost egentlig. 


Mormortøfler
Oppskrift: Fra Sandnesgarn sitt temahefte 0713 Julehefte
Garntype: Sandnesgarn, Mor Aase raggegarn
Pinnestr: 3,5
Vekt: 100g
Str: Voksen

Fortsatt god helg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...