lørdag 28. desember 2013

Selbuvotter



Disse vottene strikket jeg i Spania da jeg var der i november. Ikke det at det var så kaldt at jeg måtte strikke votter, men jeg kunne ikke ta pause fra julegavestrikkinga. Lista i år var nemmelig ganske lang. Og det rare var at for hver ting som ble ferdig, så kom jeg på en ny gave å strikke på lista. Og nå som alle gavene er overlevert, så er det bare å starte å planlegge neste års liste. Det blir gøy.

Jeg er ikke så glad i å strikke med fem pinner eller å strikke to like ting etter hverandre. Derfor strikker jeg begge vottene på en gang på en lang rundpinne. De første omgangene er litt knotete, men så går det ganske fort etter det. Selv om jeg strikket dem i november, så glemte jeg å ta bilde av dem før jeg pakket dem inn. Bildet er derfor tatt på julaften etter at dem ble pakket opp igjen.

Vottene er strikket etter Sandnesgarn sin oppskrift på Selbuvotter. Brukte et nøste av hver farge til herrestørrelsen. 

God siste helg i 2013 :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...