lørdag 28. juni 2014

Veske og selekjole

Datteren til en venninne av meg hadde sett bilde av en rosa Marius selekjole, og den hadde hun veldig lyst på. Og man kan jo ikke si nei til en 3-åring som har lyst på strikket kjole. Så jeg fikk en pose med garn levert, og en stund etter på var garnet forvandlet seg til både kjole og veske.


Hun skulle ha den som sommerkjole, så den er strikket i bomull i steden for ull. Det var et tynt og fint garn som mønsteret kom fint frem med. Jeg merker at jeg må konsentrere meg mer når jeg strikker med med bomullsgarn, for det er litt letter at det blir ujevnt da. 


Mariusveske
Oppskrift: Mønster diagram etter Mariusmønster, oppskrift på selve veska fant jeg på underveis.
Garntype: Gjestal, bomull sport
Pinnestr: 3
Tilbehør: En liten hjerteknapp
Vekt: 60g


Mariusselekjole
Oppskrift: Fra Mariusstrikkeboka
Grantype: Gestal, bomull sport
Pinnestr: 3 og 3,5
Tilbehør: To store hjerteknapper
Vekt: 220g


Synes det ble ganske fint med disse hjerteknappene.


Ønsker deg en riktig fin lørdag :)


4 kommentarer:

  1. Kjempefine ting! Så lurt med ei lita veske til kjolen, perfekt for små jenter :)
    Takk for hyggelig melding på bloggen min!

    SvarSlett
  2. Så nydelig! Veldig søte jentefarger:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...