mandag 9. juni 2014

Strikket veske

Da jeg var i Spania i påsken kjøpte jeg med noen små venner til niesa mi. Jeg tenkte det ble litt ekstra gøy med dem om jeg puttet dem i en liten veske. Jeg prøvde da å få kjøpt en liten veske som passet til dette. Men i alle dager tenkte jeg etter flere turer i ulike butikker. De eneste veskene jeg fant var vesker med masse dill og dall, gliter og stas, eller vesker med boyband på. Det var da ikke en slik veske jeg hadde tenkt meg. Jeg hadde bare sett for meg en liten søt veske jeg, så løsningen ble egentlig ganske lett. Jeg måtte lage en selv. Lurte først på om jeg skulle sy en, men hadde ikke noe stoff, så da måtte jeg ut på handletur, så det ble til at jeg strikket en med noe garn jeg fant i kurven min. 


En liten veske til en liten jente. Den er ikke så stor, så det det gikk veldig fort å strikke den. På lokket sydde jeg på en liten sommerfugl, som jeg hadde liggende.


Her har de nye vennene til Ronja flyttet inn i veska.


Det er godt de er gode venner, for det var ganske trangt om plassen.

Veske
Oppskrift: Egen
Garntype: Gjestal, bomul sport (dobbel tråd)
Pinnestr: 4
Vekt: 50g
Tilbehør: 1 tinnknapp, en sommerfugl lapp.

Ha en fin dag:)


3 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...