søndag 30. mars 2014

Påskestrikk


Sola skinner og det er nesten 20 grader på terassen. Det er søndagen sin det. 
Jeg har egentlig startet på å strikke en genser til meg selv, men må ha litt å bytte på å strikke på. Har hatt lyst til å ptøve meg på dobbelstrikk. Grytekluter er jo ikke så avansert i utgangspunkte, så det burde jeg få til med dobbelstrikk. Og dagen i dag ble visst den dagen jeg skulle lære meg det. Siden det snart er påske, så ble fargevalget påskepassende. Har nå kommet et lite stykke på vei og kan vel si at jeg har fått det til. Det er egentlig ikke så vanskelig i teorien, men i praksis ble det litt knot. Det tar litt lenger tid enn vanlig mønsterstrikk, er litt vanskeligere å holde stryr på mønsteret og er litt vanskeligere å holde strikkefastheten. Likevel var det ganske gøy, så det blir nok to grytekluter. 

Ha en strålende søndag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...