onsdag 9. juli 2014

VM-ball

For en stund siden tittet jeg gjennom heftet Babystrik på pinde 3,5-4 av Lene Holme Samsøe. På side 36 så står det jakke, bukser og bold... Men hva i alle dager er bold tenkte jeg... på ildet var det både jakke kog bukse, men hva i alle dager kunne bold være? Jeg tenkte jo ikke over at hefte står på dansk. Men ved å bla om så fant jeg fort ut at bold det er jo selvfølgelig ball. Den måtte jeg jo da selvfølgelig prøve meg på, og her kan du se resultatet.


Du kan ikke høre det på bildet, men den lager lyd også. Jeg prøvde først å putte en liten bjelle inne i et sånt plastegg som er i kinderegg, men det ga dårlig lyd. Jeg tok da en sånn katterangle... en sånn liten plastball med mange små kuler i. Man får kjøpt de på flere matbutikker faktisk. Og den ga en veldig fin ranglelyd. 

Ball
Oppskrift: Lene Holme Samsøe, Babystrik på pinne 3,5-4
Garn: Rester av ull jeg hadde i kurven
Pinnetr: 3,5
Vekt: totalt med fyll og rangle, 60 g
Str: 38 cm diameter

Ønsker alle en strålende, varm og fin sommerkveld :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...