søndag 13. juli 2014

Båtstrikk

På en dag med mye sol, mye varme og mye ferie, så kan det ikke bli bedre enn en tur på sjøen. Vi er nemmelig så heldige at vi får låne båten til foreldrene til Tommy. 


12 makrell ble det også på turen, så i dag blir det grillet makrell til middag.


Enda bedre blir det når sol, varme, ferie og båttur kan kombineres med strikking. Her er jeg i gang med å strikke Acne- genseren, den stripete genseren som veldig mange strikker eller har strikket. Jeg strikker den i Mohair silk fra Sandnesgarn. Har du lyst til å strikke den du også, så finner du oppskriften her.

Ha en fin dag:)


4 kommentarer:

  1. Så hyggelig med båttur, Norge er er utrolig fint land med mange naturperler. Jeg har store planer om å strikke en acne genser, synes du den er rask å strikke? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei:)
      Vrangborden synes jeg tok litt tid. Det ble litt knotete med så tynn tråd, men det gikk ganske fort da den var ferdig. Vrangborden er vare 2,5 cm, så det er ikke mange omgangene da.

      Slett
  2. Hei! Hvordan ble den i størrelsen, har planer om å strikke i dette garnet selv, men er litt usikker om hvordan den blir og så lurte jeg på hvilken pinnestørrelse du brukte?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Jeg strikket den i S, og bruker å strikke S. Ble fornøyd med str. Fulgte oppskriften med maskeantall og pinnestr (5 og 6). Bare garnet jeg byttet ut, og jeg synes den ble veldig myk, lett og varm. Nå mangler det bare å feste trådene, så er den helt ferdig.
      Lykke til med genser :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...