søndag 15. september 2013

Tyttebærtur

Planen for sist søndag var egentlig en sykkeltur, men da jeg fikk tilbud om å bli med på tur i skogen med gode venner, så måtte jeg jo bli med på det. Vi tok med kurv i håp om å finne litt sopp, men håpet var ikke så stort da det har vært veldig tørt i det siste. 

Vi kjørte et til Våler, fant et sted bilen kunne stå og gkk inn i skogen. Ingen av oss hadde gått der før, men der var en veldig fin sti og en veldig fin skog. Kamera fikk være med på turen, så vi fikk øvd oss på å ta bilder av skogting.


Flyvende tyttebær.


Lilla sopp


Vi tok jo turen bort fra stien også, så noen steder stod trærne ganske tett.


Fortstatt blader på trærne. 


Det var mye tytteær, så kurven ble fylt med rødt i steden for gult.


To ensomme blåbær blandt alle tyttebærene.


Det var VELDIG mye tyttebær.


Høstfarger på multebladene, men ingen multer å se. Enten har noen funnet dem før oss, eller så har det rett og slett vært for tørt. Det er ikke ofte det knaser under føttene når man går over en myr.


En liten hytte vi støttet på. Tror kanskje ikke den er så mye i bruk, men den var litt morsom da.


Det var til og med vindu i hytta.


Utsikten fra et tre over myra.


To som blir gamle sammen.


En grankongle


Høstfargene begynner å komme frem


Halvparten av bærene vi plukket. Det ble ganske mye da. Nå ligger dem i fryseren og venter på at jeg skal ha kjøttkaker eller noe annet tyttebærvennelig til middag.


God søndag :)

4 kommentarer:

  1. Kjempekule bilder du har tatt! Det gjør du forsåvidt alltid egentlig ;)
    Hva slags kamera bruker du? Hvis du bruker speilrefleks, hva slags objektiv har du på for å få disse fine bildene over her?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) ja, er speilrefleks. Nikon D5100. Objektivet jeg brukte på disse bildene og stort sett på de fleste bildene jeg har lagt ut den siste tiden er et fast objektiv. 35mm med blenderåpning helt til 1,8 (hvis det er slik man forklarer det) :/ Liker det objektivet veldig godt hvertfall :)

      Slett
    2. Aha, tusen takk for det. Jef vurderer å kjøpe meg et nytt objektiv skjønner du, for å kunne ta "bedre bilder" av nære motiv som f.eks ting jeg lager, blomster (makro) o.l. og er litt i tvil om hva slags jeg burde kjøpe meg. Jeg har canon sitt speilrefleks da (450d vel og merke, så egentlig ... så burde jeg kanskje ha startet med å fornye selve huset først, hehe... ;p)

      Slett
    3. Canon vet jeg ingenting om, men er veldig fornøyd med det jeg har. Det er veldig lett å bruke. :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...