søndag 3. mars 2013

Stjerneløs genser

Genseren har vært ferdig noen dager, men jeg har ikke fått sydd på stjernene jeg vil ha på den enda. Ble ganske fornøyd med selve genseren, så da får vi håpe at jeg ikke ødelegger den når jeg skal gå løs på den med nå. 


Jeg har egentlig bestemt meg for at jeg skal sy på stjernene jeg ville ha på genseren. Tenkte da med maskesting. Dette har jeg prøvd meg på før, og da har det blitt mange stygge ord og sting har blitt tatt opp gang på gang. Spesielt om det begynner å bli litt sent på kvelden. Planenen var derfor at jeg skulle prøve ut hvordan det gikk å sy en stjerene på en prøvelapp først. Denne prøvelappen var jeg ferdig med i går. Det var litt vrient å dekke det lyegrået helt, så litt synes igjennom. Heklet en kant med fastmasker, så vips ble det en stjerneklut.


Var litt usikker på hvordan jeg skulle lage mønsteret til stjerna. Har opplevd før at rutene på et ruteark ikke stemmer helt med størrelsen på masker, så resultatet har blitt annerledes enn hva jeg har tenkt. Derfor tok jeg nå og klipte ut en stjerne og festet den med nåler til lappen jeg skulle sy på. Så tråklet jeg omrisset av stjernen. Det var nå bare å sy på alle maskene innenfor dette. Mye letter enn å telle på et mønster.


Nå gjenstår det bare å klippe ut stjerner i de størrelsene jeg vil ha dem og sy dem på der de skal være.


Planen for i dag var egentlig å se på 5 mila og sy på stjernene på genseren, men sånn ble det ikke. Det var jo så fint vær og broren min skulle stå på snowboard og være med i en konkuranse i Middagsåsen (en slalombakke like i nærheten av der jeg bor). Det er ikke så ofte jeg får brukt brettet bitt, men det er jo det morsomste som fins, så jeg måtte jo da nesten bli med han. Litt lei meg for at jeg ikke fikk se 5 mila da jeg dro hjemmefra, men det gikk over. 


Litt for fint vær og forhold i bakken til å angre på dette valget :)
Hatt en fantastisk dag og bror var veldig flink. Blir like nervøs hver gang han setter utfor hoppkanten, men det pleier jo å gå bra da :)

5 kommentarer:

  1. Kjempe fin genser!!! Flinkis!

    SvarSlett
  2. Iiih, så fiin! Jeg syns det ble utrolig stilig med disse fargevalgene :)

    SvarSlett
  3. Tusen takk til dere begge to :)

    SvarSlett
  4. Kjempefin genser! Ser ut som den har en fin passform. Tror det blir en veldig fin detalj med påbroderte stjerner :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Helt enkel fasong på den. Har strikket den rett opp uten å legge ut eller inn :) enkelt og greit, men synes det ble bra.

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...