lørdag 26. januar 2013

Til små hoder og føtter

I det siste innlegget mitt skrev jeg om at jeg brukte restegarnet mitt til å strikke små luer og sokker til nyfødte i Malawi. Prosjekt Malawi samarbeider med fødeavdelingen på Bawaila sykehus i Lilongwe i Malawi. Her tar de imot 15 000 nyfødte i året. De er underbemannet og mangler utstyr. Det ligger 1000 moh, så her kan det bli temperaturer ned mot null grader på natten om vinteren. Her er det derfor mange nyfødte som trenger ullsokker og ulluer.


 Venninnen min som tipset meg om dette prosjektet strikker også til disse små hodene og føttene. Mamma ble visst inspirert hun også, så den lilla rillelua på bildet er et bidrag jeg har fått av mamma. Jeg tenker da at kanskje er det flere som er blitt inspirert? Om ikke, så kanskje jeg kan oppfordre dere til strikke litt små luer og sokker dere også? Skriv en kommentar på dette innlegget med link til deres innlegg hvor dere presenterer det dere har strikket, eller send meg en mail med bilde av det dere har strikket. Jeg vil da lage et "Prosjekt Malawi" innlegg der jeg linker til deres bidrag. Tenk at de små luene og sokkene kan redde livet til mange nyfødte. 


Bidrag fra mamma. Rillelue strikket i Sisu fra Sandnesgarn

Prosjekt restegarn

# 19 Rillesokker til baby



Litt restegarn av Nepal fra Drops ble til et par sokker. Strikket etter oppskrift på Drops sine "rillestrikket Drops sokker." Pyntet dem med en snor rundt ankelen. 

Ønsker dere en god helg:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...