torsdag 1. september 2016

Født bestevenner

Nå er det litt mer enn 15 måneder siden jeg ble tvillingmamma til to gutter. Ni måneder etter at gutta ble født ble Marie, som jeg er født bestevenn med også mamma... til tvillinger, jenter. Nå hadde det vært koselig om guttene våre og jentene deres om noen år sier at de er født bestevenner. 

14. juni ble jentene døpt. Ikke bare fikk jeg lov til å være fadderen deres. Marie spurte også om jeg kunne sy den ene dåpslua deres. Mormoren til Marie sydde kjole og lue til Marie da hun ble døpt i 85. Etter pappan til jentene hadde de også en kjole, så da manglet det en lue da. Heldigvis hadde de oppskriften på lua de hadde, så det var jo bare å følge den... Eller nesten da. Spurte først om Marie hadde blitt sprø da hun spurte meg om å sy lua, men så minte hun meg på at jeg hadde jo faktisk sydd dåpskjolene til gutta da de ble døpt. 


Etter at oppskriften var tydet, fant jeg ut at lua til Marie var ganske mye mer for seg gjort enn den i oppskriften. Ble bittelitt mer kløing i hodet, men fikk det til ganske greit synes jeg. Med to små turbogutter, så var det ikke så mye tid til å sy på dagen. Brukte da en kveld til å tegne opp og klippe til stoffene, så ble alt sydd sammen kvelden etter. 


 Egentlig ble jeg litt overrasket over hvor fort det gikk å sy den, og at det faktisk ikke var så vanskelig heller. Ble ikke så ille heller faktisk.


Ha en fin kveld :)

2 kommentarer:

  1. Så nydelig lue. Jeg er sikker på at de 4 små kommer til å bli gode venner :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) Ja, det hadde vært koselig:)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...