mandag 13. april 2015

Smekker

Etter at jeg hadde sydd tvillingnestet, så ble det endel restestoff igjen. Noe av dette har jeg sydd smekker av. For at smekkene skulle bli litt tykkere sydde jeg på ullstoff på baksiden. Det er kanskje ikke like praktisk i forhold til at man skal vaske de, men det blir vel rent på ullprogram også. Men sånn for bruk, så er vel ull ganske praktisk. Om de sikler litt i gjennom smekkene, så blir dem kanskje ikke like våte som om det hadde vært bomull på baksiden. 


Her er det Sigurd Sau og Birger Bleksprut Som får prøve smekkene (Du kan lese mer om dem her). De syntes dem var litt store, men nå er jo de ganske små da, så det er jo ikke så rart. Smekkene er til tvillingene. Også skal jeg bli tante igjen i juli, så det blir vel et par smekker som reiser til Bergen også.



Mønsteret har jeg laget ut fra en smekke jeg hadde i skapet. Jeg lagde de til å ha rundt halsen like lange som malen, men så lagde jeg smekka spiss forran i steden for rund. 
Knappene er trykknapper som er banket på. Tidligere har jeg bare brukt sånn trykknapper som man syr på. Men det synes jeg er veldig kjedelig. Så ved å lete litt på Stoff og Stil sin hjemmeside kom jeg over disse her. De hadde en type til, men de virket mer avanserte, og man måtte kjøpe en tang for å feste de på. På disse var det bare en liten bolt lignende sak til 5 kr man trengte. Jeg var litt usikker på hvordan det fungerte, men det stod fint forklart på pakka til trykknappene. 

Smekker
Mønster: Egen
Stoff: 100% bomull fra Stoff og Still, Ull stoff fra Panduro
Knapper: Trykknapper fra Stoff og Stil

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...