mandag 13. oktober 2014

Brunt og grønt ble ikke dumt


Denne genseren startet jeg på i april og ble ferdig med den da jeg var på høstferie i Spania. Jeg har jo strikket på mye annet i løpet av disse måneden, så det et er vel en av grunnene til at jeg har brukt så lang tid på den. Men den er strikket i babyull og pinne 3, så det tok litt tid da. 
Jeg kunne jo ha strikket den i tykkere garn og vært ferdig mye fortere, men jeg hadde veldig lyst på en genser med tynt garn. Synes nemmelig mønsteret blir veldig fint når det er strikket med tynt garn. 


Må si at jeg ble veldig fornøyd med den også. Den er veldig god å ha på. Også klør den ingenting :)
Liker fortsatt kombinasjonen med den grønnfargen og den brunfargen, så nok en gang... Takk for hjelpen med fargevalget Marie :)


Marius 2
Oppskrift:Sandnesgarn, Tema 35 Norske ikoner
Design: Unn Søiland
Garntype: Dale, Babyull
Pinnestr: 2,5 og 3
Vekt: 390g

God mandag :)

7 kommentarer:

  1. En kul versjon av den populære Mariusen! Det er de tynne ullgenserene som er best, så skjønner at du tok valget med å bruke ekstra tid på å få den slik du ønsket:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Ja, er veldig glad for at jeg valgte tynt garn nå som den er ferdig.

      Slett
  2. Så fin den er. Stilig fargevalg <3

    SvarSlett
  3. Den ble jo kjempekul med de fargekombinasjonene! Flaks at noen av oss tørr å tenke litt nytt, så vi får noe nyskapende av og til også ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) ja, flaks at jeg har noe. Som kan h neppe meg med det:)

      Slett
  4. Veldig stilig marius! Herlig med litt andre fargevalg:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...