torsdag 6. juni 2013

Sommergenser

Jeg har lenge sett for meg en genser med riller. Avstaden mellom rillene har jeg sett for meg at skal være ulikt oppover genseren. Siden jeg ikke har hatt noen oppskrift på en slik genser har jeg utsatt prosjektet ganske lenge. Til jul fikk jeg av søsteren min og familien hennes et abonement på et strikkeblad. I februarutgaven av dette bladet fant jeg en genser som var nesten helt like som den jeg hadde sett for meg. Da var det bare å sette i gang da.... Eller.... Ja, jeg måtte jo utsette det enda litt til da. I slutten av mai fikk jeg somlet meg til å kjøpe garn til den. Garnet den egentlig skulle strikkes i har ikke jeg hørt om før, og hun hadde det ikke i Strikkestua i Son helle. Men hun hadde et fint alternativ... PT Sumatra. Hadde egentlig sett for meg at jeg skulle strikke den i en lillafarge, men det ble turkis. 


Bladet jeg fikk abonement på i julegave.


Her er bilde av slik genseren fra oppskriften ser ut. Det er jo ikke sikkert at min blir lik. Jeg plerier jo ofte å endre litt både her og der. Det står i oppskriften at forstykket og bakstykket skal strikkes hver for seg, men seg strikker rundt og rundt jeg. Armene skal visst også strikkes frem og tilbake. Men det blir jo veldig mye å sy sammen til slutt, så jeg strikker alt rundt og rundt. Må bare tenke litt ekstra i forhold til mønteret. 


Litt strikkekos i kveldssola på terassen.

God kveld :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...